Захист прав споживачів

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ СПОЖИВАЧА
(якщо ваші права порушені)

Згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаної продукції, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  1. пропорційного зменшення ціни;
  2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  1. розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  2. вимагати заміни товару на такий же або на аналогічний товар, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

З огляду на вищезазначене, споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.

Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до суду або
до  Головного управління Держпродспоживслужби за адресою:  вулиця Некрасовська, 10, Київ, 02000. Держспоживінспекція України розглядає всі звернення споживачів, права яких було порушено, у встановлений чинним законодавством термін.

Звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення оформлюються згідно ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання в якому необхідно надати інформацію про повну назву суб'єкта господарювання та адресу господарської діяльності, який порушив Ваші права споживача, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.


При зверненні до Держспоживінспекції України подаються наступні документи:

  • звернення;
  • копія звернення до суб’єкта господарювання,
  • копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
  • копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
  • інші документи, які стосуються розгляду звернення.

 

Також споживачі, які знаходяться на території Мангушської громади можуть звернутися за консультацією до відділу економічного розвитку та інвестиції селищної ради за телефоном (06297)2-32-76 або за електронною адресою: mangush.economy@gmail.com/

Закон України «Про захист прав споживачів»

Про схвалення Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року

Розпорядження КМУ від 27.12.2017 №983-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»

Постанова КМУ від 15.06.2006 №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»

Постанова КМУ від 02.09.2015 №667 «Про затвердження Положення про державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»

ЯК ДІЯТИ ПОКУПЦЮ, ЯКИЙ ВИПАДКОВО РОЗБИВ, ЧИ ПОШКОДИВ ТОВАР У МАГАЗИНІ?

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь